MARİŞ Dijital Cumartesi Toplantıları Kapsamında E-İhracat Konuşuldu (05.09.2020)
Cumartesi Buluşmaları

 

 

MARİŞ 2020-2021 Faaliyet Dönemi'nin "Türkiye E-İhracatla Nasıl Yükselir?" başlıklı ilk Cumartesi toplantısı Covid-19 önlemleri kapsamında Zoom platformu üzerinden üyelerin ve misafirlerin geniş katılımıyla gerçekleştirildi. Dünyada Covid-19 süreciyle birlikte ihracatın dijitalleşmesi trendi paralelinde E-İhracat Türkiye Platformu Başkanı Mert TANCİĞER'in konuk olarak katıldığı toplantıda; Amazon, Alibaba, Etsy gibi B2B sitelerinin Türkiye'deki ihracatçılar için sağladığı avantajlardan bahsedildi.

MARİŞ'in 2020-2021 yeni faaliyet dönemini açan konuşmasında Başkan Abdülkadir AKKUŞ, Türkiye'nin ihracatı içerisinde e-ihracatın payının sadece yüzde 1 olduğunu belirtirken, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Türkiye ekonomisinin son 9 yılda ihracatta yakaladığı artış trendinin sürdürülebilir kılınması için yüzümüzü e- ihracat faaliyetlerine dönmemiz gerekmektedir. İthalata bağımlılığın azaltılması noktasında elde ettiğimiz kazanımları yitirmeyerek, ihracat faaliyetlerimizde yeni bir açılım dönemi de başlatmalıyız. Üstelik e- ihracatın geleneksel ihracata göre maliyeti çok düşüktür. Banka teminatları yoktur. Tüm dünyadan ödeme alınabilir. Risk düzeyi minimumdur. Hedef pazara gidip, sahada analiz yapmaya, bunun için kabarık bütçeler ayırmaya gerek yoktur. Bilgisayar karşısında gerekli raporlar alınır. Sertifika ve marka tescili gibi belgeler de aranmaz. Üstelik e- ihracat, küresel ekonomide yaşanan dalgalanmalardan da etkilenmez. Dövizi her koşulda kazanca dönüştürür. Türkiye’de 5 ya da 10 TL’ye sattığımız ürünü, e-ihracat ile 5-10 dolara satabiliriz. Körfez ülkeleri, Rusya, Ukrayna, Türki Cumhuriyetler ile Ortadoğu ülkeleri e- ihracatta hedef pazarlarımız olabilir. İhracat faaliyetlerimizden büyük pay alan bu ülkelerde risk düzeyini ve maliyetleri düşürerek daha çok kazanç elde edebiliriz".

 

E-İhracat Türkiye Platformu Başkanı Mert TANCİĞER, katılımcılara e-ticaretin önemini ve dünya ticaretinde öne çıkan sektörleri aktardığı konuşmasında önümüzdeki dönemde bu alanın önemli fırsatlar içerdiğini belirterek, daha çok Mardinli firmanın e-ihracat yapmaya başlamasının önemine vurgu yaptı. Bu alanda danışmanlık hizmetlerinin kritik rolüne vurgu yapan TANCİĞER, mikro ihracatçılardan Türkiye'nin önde gelen markalarına kadar geniş bir yelpazede firmaların bu enstrümandan daha etkin bir şekilde yararlandıklarını ve küresel pazaryerlerinde büyümenin Covid-19'a rağmen hız kesmediğinin altını çizdi.

MARİŞ Cumartesi toplantıları yeni konukların katılımıyla gerek fiziksel gerekse dijital mecralar kullanılarak devam edecek.

 

 

 

Tarih: 14.09.2020