Ariş Pırlanta YK Başkanı Kerim Güzeliş Konuğumuz Oldu (14.10.2023)
Cumartesi Buluşmaları

 

MARİŞ Geleneksel Cumartesi Toplantıları kapsamında, Mardin iş dünyasının önemli isimlerinden Kerim Güzeliş'ı ağırladı. 100 yıllık marka Ariş Pırlanta'nın Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş, mücevher sektörü, Mardin ve marka olma süreci hakkında önemli açıklamalar gerçekleştirdi.

Kerim Güzeliş'ın MARİŞ'e konuk olduğu bu özel gün, Mardin iş dünyasının vizyoner liderlerini bir araya getirdi. Açılış konuşmalarını gerçekleştiren ve son kez bir etkinlikte MARİŞ YK Başkanı sıfatıyla yer alan Abdülkadir Akkuş, "Mardin, iş dünyasında büyük bir potansiyele sahip. Kerim Güzeliş gibi deneyimli liderlerin bilgilerini paylaşması, şehrimizin ekonomik büyümesine önemli katkılar sağlayacak, aynı zamanda 2030 yılında Mardin'den dünyaya 10 marka hedefimize eşsiz bir ilham verecektir" dedi.

Konuk duayen iş insanı Kerim Güzeliş ise, Ariş Pırlanta'nın 100 yıllık geçmişi ve mücevher sektöründeki liderliği hakkında bilgi verdiği konuşmasına şöyle başladı: "Kuyumculuk sanatı bizim dede mesleğimizdir. Ariş’in yolculuğu 1900’lerde Mardin’de küçük bir atölyede başladı. O dönemde Mardin’de telkari ve habbe adı verilen ince elişçiliğiyle üretilen ürünler büyük ilgi görüyordu. Dedemiz Abdülkerim Usta, o dönemin en çok ilgi gören takıları habbeyi ve telkariyi mükemmel şekilde yaptığı için kendisine Güzeliş soyadı verilmiş. Markalaşma yolculuğumuzda Güzeliş soyadı 80’li yıllarda ARİŞ (güzel iş, temiz iş anlamına gelen) marka adına dönüştü. Sektörün gelişim yolculuğuna paralel olarak Ariş de sürekli gelişti. Öyle ki sektörün gelişimine katkıda bulunan çeşitli ilklere imza attı.

Pırlantalı mücevherin uzmanı ve öncüsü ARİŞ, yenilikçi girişimleriyle de sektörünün örnek alınan, ilklere imza atan markası konumundadır: Özgün tasarımları ve sektöre getirdiği yeniliklerle fark yaratan ARİŞ, pırlantalı mücevheri garantili ve sertifikalı olarak satışa sunan ilk mücevher markası olmuştur. 1984 yılında ilk etiketi, ambalaj kutularını ve kurumsal logoyu oluşturdu.  1988 yılında sektörde ilk kez pırlanta tıraş makinesi alarak tıraş işlemini ilk kez deneyen firma oldu. ARİŞ sektörde ilk reklam çalışması yapan, ilk kurumsal mağaza açan, montür imalatını ilk yapan, sosyal sorumluluk alanında ilk çalışma gerçekleştiren, uluslar arası fuarlara ilk katılan marka oldu. ARİŞ, e-ticaret konusunda da 2003 yılında sektörde ilk online alışveriş sitesini (www.arispirlanta.com) açarak, uygun fiyatlı binlerce mücevheri, sanal ortamda müşterilerine sunmuştur. ARİŞ, dünyada uzmanlar tarafından 4C kuralı olarak adlandırılan, kesim, karat ağırlık, renk ve berraklık kriterleriyle değerlendirilen pırlantaya sertifika vererek 5C kuralını uygulamaya koyan ilk mücevher markasıdır.

Soru-cevap kısmının sonunda Kerim Güzeliş'e işbirliği ve katkılarından dolayı teşekkür etmek amacıyla özel bir plaket verilirken, program aile fotoğrafı çekimi ile sona erdi.

 

Tarih: 21.10.2023